För lång väntan

        Tid: 11:37:48 Datum: 2010-09-29

Idag, för nio veckor sedan, fick vår älskade katt somna in och komma hem till sin älskade Fatika. Vi valde att kremera våran katt och få hem henne i en urna. Detta för som sagt nio veckor sedan. Har vi fått hem henne än? Nej, det har vi inte. När jag var nere med henne, så fick jag beskedet att det skulle ta max fyra veckor och det var jag med på. När jag inte hörde något efter fyra veckor ringde jag och fick då prata med en fruktansvärt otrevlig veterinär. Han svarade att han inte kunde säga när jag skulle få hem henne, för det berodde på när deras frys var full så de skickade iväg till stället som utför hela grejen. Vem f*n vill höra något sådant om en frys när man avlivat sitt älskade husdjur som är som en familjemedlem?!! Den bilden av min älskade katt i en frys full med andra djur, är en bild jag gärna hade sluppit. Jag ringde sedan efter sex veckor och då fick jag prata med en som var trevligare och som höll med om att det tagit lite väl lång tid och hon skulle kolla upp och ringa tillbaka. Tror ni hon ringde tillbaka?! Nej, det gjorde hon inte och jag har inte hört något från de alls. Idag, nio veckor efter insomnandet, ringde jag igen och då fick jag svaret att jag förhoppningsvis kunde få hem henne denna veckan. Jag fick också veta att det kunde ta allt ifrån någon vecka till flera månader innan man fick hem sitt djur ifrån dem igen och då svarade jag att om jag vetat det från början hade jag aldrig gjort det nere hos de utan åkt till Djursjukhuset istället.

När min älskade Fatika somnade in, gick hela proceduren mycket lättare och allt var myckte enklare. Då gjorde jag det på djursjukhuset och jag fick henne i en vacker urna efter ca två veckor, trots att de sagt att det skulle ta fyra. Jag önskar att det hade gått lika enkelt med vår älskade kise, så jag hade sluppti hela denna utdragna process som gjort mig så arg, besviken och ledsen.

Jag kommer aldrig mer att sätta min fot nere på det stället med något utav mina framtida djur. Då kör jag hellre en bit och kommer till ett ställe som bemöter en på ett trevligt sätt och som ger en all information man ska ha. Det är ändå familjemedlemar det handlar om!

KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: anette

Hej.

Jag är ledsen för din skull. Men som sagt efter mina egna erfarenheter från den djurkliniken är det absolut inget som förvånar mig. Djuren som för oss är familjemedlemar är bara lönen för dem på det stället. Där handlar det inte om ngn empati vare sig för djuren eller dess ägaren.

2010-09-29 @ 17:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0