Möte

        Tid: 13:47:27 Datum: 2010-10-05
Nu ska jag snart bege mig inåt stan för ett möte kl 15.00. Jag är utbildad barnskötare och detta mötet är för just barnskötare, så det ska bli intressant och höra vad de har att säga. Ni, precis som jag, som är barnskötare vet ju hur svårt det är och få jobb som just det. Man anställer oftast inte barnskötare längre, utan det ska vara förskollärare. Tjänster som barnskötare blir allt färre och snart kommer inte den yrkeskategorin att finnas längre och alla vi barnskötare måste utbilda oss till annat såvida vi inte har turen och hitta ett annat jobb.

Nej, nu är det inåt stan som gäller.
Upd. kl 17.06

Är åter hemma i lugnets vrå... ett litet tag till ialla fall innan hjärtat kommer hem. Mötet ang. yrket barnskötare kändes mest som en begravning. Stämningen var tryckt och det levererades den ena tråkiga nyheten efter den andra. I stora drag kan man säga som så att en barnskötare har ungefär 1% chans att få ett fast jobb. Förskolor kommer att i första hand anställa förskollärare, så om man vill vara kvar i yrket så är det bara till och sätta sig i skolbänken i ungefär 3,5 år och utbilda sig. Vill man inte det så är det bara till att byta yrke helt och hållet. Antingen genom att utbilda sig till något helt annat eller hoppas på att få ett jobb inom något helt annat. Det är ungefär vad man fick reda på idag. Nu känns ju allt så mycket lättare, så tack så mycket säger jag. *ironisk*
KATEGORI » Personligt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0