Dag 1: Presentation av mig

        Tid: 10:42:25 Datum: 2010-11-18

Mitt namn är Petra, 26 år, boendes tillsammans med sambo i hus i en liten by nästan mittemellan Landskrona och Helsingborg.

Föddes den 13:e mars 1984 i Helsingborg och tillbringade min barndom, 0-6 år, på landet utanför Helsingborg. Där bodde jag, mina föräldrar och mina två brödrar på en gård som tillhörde mina kusiner. Dagarna spenderade jag tillsammans med kusinerna på deras enormt stora bondgård, grisafarm. Vi hittade på en massa hyss på gården och sprang ofta genom stallarna trots att vi inte fick. Vi lekte på höloftet, sprang på åkrarna o.s.v. Den bästa barndomen enligt mig!

När jag fylla 6 år, flyttade vi in till stan som i detta fallet blev Landskrona. Jag började ettan på Seminarieskolan ↓ och jag trivdes som fisken i vattnet. Skaffade många nya vänner och jag älskade skolan och min klass ända upp till årskurs 6. Detta ändrades en del när vi skulle börja högstadiet, men även den tiden hade sina stunder. Under min tid på högstadiet träffade jag också en kille (dock ingen på skolan och ingen som bodde i stan) som längre fram skulle komma och bli min stora kärlek.


Ända sedan jag var liten ville jag bli veterinär, så när det var dags och välja gymnasie och utbildning så föll valet på lantbruksskolan i Svalöv. Denna tiden blev inte alls som jag tänkt mig och istället för de tre bästa åren, blev det nästan de tre jobbigaste åren. Efter gymnasiet blev inget som jag tänkt och därför har jag jobbat med olika saker, men aldrig riktigt hittat rätt. Har utbildat mig till barnskötare och jobbat inom det området också, men känner nu att det inte riktigt är det jag vill heller. Dessutom finns det ju inga jobb inom det området.

År 2000 blev jag tillsammans med min älskade sambo, pojkvän, fästman. Vi förlovade oss i mars 2005 och flyttad ihop i sep-okt samma år i denna lilla by som vi fortfarande bor i. År 2008 byggde hans föräldrar nytt hus, vilket resulterade i att vi köpte deras "gamla" hus. Här har vi nu bott i snart två år och jag trivs riktigt bra här.

Som person ser jag mig själv för det mesta som en omtänksam person, snäll och trevlig. Detta ändras dock beroende på hur jag blir behandlad. Jag sätter alltid nära och kära före mig själv, vilket har kostat mig en del. Jag är otroligt envis och ibland kan jag vara lite för långsint, men det är väldigt sällan.

Imorgon: Dag 2 - Min första kärlek 

 

KATEGORI » Personligt | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: Pia(smilinggirls)

Kul att läsa om ditt liv! :)

2010-11-18 @ 15:35:14
URL: http://smilinggirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0