Våffelhistorians fortsättning

        Tid: 07:39:04 Datum: 2010-03-27

Jag kan börja dagens bloggande med och uppdatera om våffeljärnsincidenten. Jag skulle som sagt var göra våfflor i torsdags, men när jag går ut i köket för och börja så upptäcker jag att vi inte har något våffeljärn. Jag var så säker på att vi hade min mammas järn. Ringer till mamma för och fråga om hon har det trots allt, men det har hon inte. Efter ett tag går det upp för mig att vi nog slängde detta järn när vi bodde i lägenheten, för det var så dåligt och våfflorna bara gick sönder hela tiden. Med denna nya insikt om att jag faktiskt inte hade något järn, surar jag resten av kvällen för jag ville verkligen ha våfflor.

Igår när jag var ute och körde, så hade jag fortfarande inte glömt detta med våfflorna och de två paket våffelmix som stod så fint hemma i skafferiet och hånlog mot en. :P Sagt och tänkt, så kör jag inom Maxi för och se om de kanske har något billigt våffeljärn. Tar ett utav deras reklamblad och ser att de ska ha ett dubbelt till 249:-, vilket jag anser är väldigt billigt. Går och letar efter dem och kommer fram till en hylla där de tydligen stått.... tidigare, för hyllan var tom. Den var helt tom. Jaha... maximal otur känner jag och börjar bli en aningen sur igen. Går vidare och av en ren slump stöter jag på ett bord där det står flera kartonger med..... Ja, just det våffeljärnet som jag var ute efter. Tog snabbt en kartong, med innehåll, och begav mig snabbt till kassorna och betalade.

För att avsluta historien, så kan jag meddela att jag åt våfflor igårkväll tillsammans med herr grädde och
fru sylt. :)



Bild: tretti.se

KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(2)|
Kommentarer
Postat av: Becka

Gött att du fick dina våfflor tillslut. Våffeljärn är också något vi måste inhandla. Vi har heller inget.



Hoppas du har en skön söndag!

2010-03-28 @ 13:56:18
URL: http://beckasinnet.blogg.se/
Postat av: simone

aahh.. fan vad gott :D

2010-04-09 @ 14:13:15
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0