Jämställdhet i bloggvärlden?

        Tid: 19:26:02 Datum: 2009-09-07

Idag hade jag en föreläsning som handlade om jämställdhet.
När jag satt och lyssnade på läraren, kom jag att tänka på jämställdheten som råder i bloggvärlden.
Eller ska jag kanske skriva avsaknaden av jämställdhet?
Ofta är det så att männen dominerar, inom de allra flesta områden, och vi hör ofta hur det klagas över det.
Men när det gäller bloggandet så är det ju kvinnorna som dominerar. Eller har jag fel?

De stora bloggarna är oftast skrivna av tjejer, t ex Kenza och Blondinbella och det är också oftast dessa som figurerar i diverse tidningar o.s.v. Var är männen med de stora bloggarna? Var är männen i tidningarna och pratar om sina framgångar med sina bloggar?

Är det rätt eller fel att det saknas jämställdhet i bloggvärlden?
Är det okej att det är kvinnor som dominerar inom just detta område?
Ska man sträva efter jämställdhet alltid, överallt?

KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: Marie

Men handlar det om jämställdhet bara för att killar inte är lika inne i att skriva bloggar? Eller är det så att det är en talang tjejer har som inte killar har? Det behöver ju inte vara diskriminering menar jag. Klagar killarna kan de ju bli mer aktiva och skriva så att man vill läsa =P Generellt sett tänker jag nu, det finns killar som skriver riktigt bra bloggar de också, de dominerar bara inte.



Vad läser du för inriktning förresten? Är det fortfarande indelat i huvudämnen?

2009-09-08 @ 14:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0