Egoistisk?

        Tid: 09:32:56 Datum: 2009-10-19

För ett tag sedan tittade jag på Tyra Banks pratshow och det handlade om personer som inte ville skaffa barn och deras familjer tyckte att de var själviska. Det fanns b la en tjej som inte ville skaffa barn (just nu) och hennes mamma och syster tyckte att hon var väldigt självisk och att hon tänkte enbart på sig själv. Jag förstår inte hur man kan säga något sådant? Varför är man självisk bara för att man inte vill skaffa barn? På vilket sätt tänker personen bara på sig själv? Jag tycker att denna tjejen tänker på ett eventuellt barn också. Hon känner att hon inte är redo att skaffa barn, att ta ansvar för ett annat liv i många många år framöver. För detta ska hon inte kallas självisk, utan jag tycker att man ska kalla henne ansvarstagande.

Varför ska man skaffa barn bara för att ens familj vill det? Det är väl ändå inte rätt anledning? Det är väl oansvarigt och själviskt om något? Dessutom känner jag att mamman och systern i detta fallet är själviska som enbart tänker att de vill ha barnbarn och bli moster/faster. Själviskt.

Vad tycker ni?
Är det själviskt av en person att inte skaffa barn om familjen vill det eller är det själviskt av familjen att be någon skaffa barn bara för att man har en längtan efter att bli mormor/farmor, morfar/farfar o.s.v. ?

KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: S A N N A ♥

Ja,smaken är ju som baken och tur är väl det. Jag tyckte dock det var både för avklätt, osmakligt och fult ;P

2009-10-19 @ 09:48:14
URL: http://sannasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0