Skolan.....

        Tid: 18:52:49 Datum: 2009-11-15
... Vad gör ni en kväll som denna?? Själv ligger jag i soffan och funderar och tänker på allt och inget.
Jag försöker komma underfund med hur skolan fungerar, men det är allt annat än lätt. Tycker att Malmö Högskola är svårare och jobbgare att komma underfund med än vad Kristianstad Högskola var.
Tycker det är svårt och få kontakt med lärare och att få svar på sina frågor. Det är klart att vi ska söka svaret själv och att vi ska ta ansvar för vår egen studietid, men om man inte får eller kan fråga lärarna... vad ska de göra på utbildningen då? Var ska man söka svar om man inte finner några på internet, på deras egen hemsida o.s.v. ? Det är för svårt och det är komplicerat. Vi har avslutat en kurs och påbörjat en annan, men vi har inte fått reda på om vi klarade av de tre delexaminationerna vi gjorde under den kursen. Jag tycker det är stressande och jobbigt att inte veta om man klarat av första kursen innan man gick in i en ny. Vad händer om man inte klara de första upg? Då har man både de + de nya upg att klara av. De säger att man ska läsa 40 tim i veckan vilket betyder 8 tim om dagen... men som det oftast är så känns det som en betydligt längre vecka....

Aja... nu har jag spytt lite galla över skolan och dess upplägg.
Får se hur länge man står ut. :P
KATEGORI » Skola / utbildning | Kommentarer(3)|
Kommentarer
Postat av: fijah:)

Hej! Hur mår du i dag? Fin blogg! (L)

2009-11-15 @ 19:09:03
URL: http://feliciasoder.blogg.se/
Postat av: N

okej, det funderade jag också på om det kunde vara faktiskt :P

2009-11-15 @ 19:26:26
URL: http://nannyclaesson.blogg.se/
Postat av: sarah

Ha ha ja men ibland får man gnälla lite :P Säg till när du har lust att fika i veckan.Kram

2009-11-15 @ 20:06:05
URL: http://sunlightsymphony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0