Inte alltid lätt

        Tid: 18:03:49 Datum: 2009-11-03

Det är som de flesta redan vet, Fars Dag på söndag.
Detta är egentligen inte något som jag tycker om att fira, för kan man inte visa sina föräldrar kärlek och omtanke andra dagar på året så behöver man faktiskt inte göra det denna dagen heller. Men,men.... Ialla fall till saken.... Just denna dagen är det många viljor och alla ska få som de vill. Man kan ju inte gärna dela på sig och vara på två ställen samtidigt.... vilket jag just i denna skrivande stund önskar att man kunde. Det jobbiga är också när man pratar med andra och försöker förklara saker och ting... och de inte lyssnar eller ens tar hänsyn till det man säger. Man blir liksom överkörd.... Ialla fall så känns det så.




Misstolka nu inte det jag skriver. Jag ÄLSKAR min pappa JÄTTE mycket och han har funnits där för mig i vått och torrt och kommer alltid att göra det. Men jag kan uppskatta min pappa alla andra dagar på året också, jag behöver inte en speciell dag för och göra det. Jag tycker det är fel att det finns de som gör det.
Man ska vara glad för sina föräldrar 365 dagar om året, alltid tycker jag.

KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: Gubbfan

Helt OK tankar om fars dag.

Det är bara ett jippo av landets krämare för att öka försäljningen under den lilla svacka som kommer innan stora julhysterin.

Men det som gör mig ont är tanken på alla barn med frånvarande fäder.

Hur fixar alla ensamstående mammor det hela så att deras barn inte känner sig utanför?

Hur reagerar alla de killar som inte tar sitt ansvar som fäder? Var det bara "hundfröjd" när de var med och skapade ett barn?

2009-11-04 @ 11:10:43
URL: http://gubbfan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0