Fältdag

        Tid: 07:27:31 Datum: 2009-11-17
Idag ska jag ha min andra fältdag (praktik) och jag har blandade känslor inför detta. Jag känner mig inte riktigt hemma i rollen som lärare till en åk 6. Jag vill arbeta med yngre barn och det får jag till hösten 2010 eller vad det är.... men det hjälper ju inte nu. Jag skulle kunna undervisa en åk 6 om det var så att jag haft de sedan åk 1 eller åk 3 eller något... Men att komma in som lärarstuderande i en åk 6 och försöka hitta sig själv i den rollen har och är otroligt svårt för mig.

Jag har lite svårt för och visa framfötterna och ta för mig... tycker det är lättare i förskolan, för där kan man gå ner på golvet till barnen och leka och undervisa.... men man kan ju inte riktigt det i en åk 6. Dessutom får vi ju inga uppgifter ifrån högskolan som skall genomföras, utan även det är något vi får göra själv. Jag som aldrig hållt i undervisning på detta sättet, jag som aldrig haft en åk 6 tidigare o.s.v. ska planera lektioner och hålla i lektioner....  Jag känner mig inte bekväm och det känns inte jätte roligt längre att åka till fältdagarna och vft-veckan nästa vecka.

Någon som har tips och råd till mig gällande detta ämnet?? Kanske någon som också läser till lärare som kan ge mig tips och råd på vad/hur jag kan göra och ställa mig till denna situation?

Nej, nu måste jag göra mig klar och köra.
Är hemma igen vid 16.15 eller något sådant.
KATEGORI » Skola / utbildning | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: Malle - Hockeyfru

åh va mysigt, älskar va ute i skogen hihi!

haha ja, fast nackdelen å gå att shoppa med sambon är att de blir inte så mycket shoppat :D

2009-11-17 @ 23:17:52
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0