Känner igen mig så väl

        Tid: 12:05:04 Datum: 2009-05-24
Jag var precis inne på Wysteriias blogg och hon hade skrevet ett inlägg som jag kände igen mig så väl i.
Det hon skriver i sitt inlägg, det passar så väl in på det jag så ofta också känner.
Många gånger kan jag också sitta och grubbla över vem som verkligen älskar mig? Hela mig, och inte bara den sidan som är glad, positiv, trevlig o.s.v. Vem älskar hela mig? Alla mina sidor, oavsett om de är bra eller dåliga.
Jag känner igen mig i hennes tankar och funderingar kring vänner. Jag sitter också och grubblar över det många gånger. Jag har mist väldigt många vänner och frågan är varför? Är det mig det är fel på? Är det de som det är fel på? Upptäckte de mina mindre bra sidor och kom fram till att jag inte var värd mödan, så de lämnade in istället och lämnade mig ensam kvar?

Jag vet att jag inte är en lätt person att ha och göra med, med tanke på att jag de senaste 11 åren har haft ett väldigt svårt och jobbigt liv med ångest och depression som avlöst varandra hela tiden. Jag har det fortfarande så och jag kommer nog alltid till att ha det så. Men om man är en riktig vän så älskar man väl hela sin vän med alla sidor? Man älskar väl inte bara de sidor som är bra? Eller? Ska man blunda för vem ens vän verkligen är och enbart se de sidor man vill se... för att vänskapen ska fungera?

Jag känner igen mig så väl i hela hennes inlägg.
Om att känna sig ensam väldigt lätt, att bli ledsen väldigt lätt, att bli sårad väldigt lätt o.s.v. Jag har svårt för att lita på folk eftersom jag så många gånger blivit sviken och sårad. Jag vill lita på personer i min närhet, men det är svårt för jag är rädd att de ska lämna mig och sedan slänga allt de vet om mig rakt i ansiktet på mig. Jag är rädd för att lämna ut mig till personer, för alla lämnar ju mig ändå. Det känns så ialla fall. Hur många av mina vänner känner till mina innersta känslor och tankar? Hur många vet om mina hemligheter? Skulle de klara av ifall jag kommer med sanningen eller skulle de anse att jag är ett "psyk-fall" och lämna mig? Jag är rädd helt enkelt.


KATEGORI » Personligt | Kommentarer(8)|
Kommentarer
Postat av: Netha

Är man en riktigt vän så älskar man självklart alla dina sidor och finns alltid där för dig när du behöver någon! En vänskap skall fungerar oavsett vilka sidor en person har. Jag tycker annars inte det är äkta vänskap!



Förstår dig att du är rädd, om man inte kan lita på sina vänner att de ska stanna kvar är det svårt att försöka ens berätta... Hoppas du har ett par äkta vänner som finns där!

Ha en bra dag! Kram

2009-05-24 @ 12:32:04
URL: http://neeeta87.blogg.se/
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

o jag säger som så, hellre ha EN bra vän än MÅNGA bekanta för d e dom som inte bryr sig.

2009-05-24 @ 12:41:09
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Netha

Sv: Aha okej, då förstår jag! Jobbigt att inte ens kunna berätta allt för någon som varit vid din sida så länge. Det är mycket många i min närhet inte vet om mig för att jag inte vet hur man ska berätta det.. Så då blir det inte sagt överhuvudtaget...

2009-05-24 @ 13:14:29
URL: http://neeeta87.blogg.se/
Postat av: Caroline

SVAR: Tack :)

Jasså? :( Vad var det som hände?

2009-05-24 @ 13:26:15
URL: http://carroheterjag.blogg.se/
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

*svar: precis, d e sånt man får erfara under årens lopp. vänner kommer o går o d e bara några enstaka som stannar =)

2009-05-24 @ 13:28:55
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

Jag tycker det är tråkigt att du känner igen dig så väl i mitt inlägg! Det är inga roliga känslor att ha!



Du får gärna prata med mig om du vill. Jag hoppas att du inte grubblar för mkt o mår bra idag! <3

2009-05-24 @ 13:34:34
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Monica

Jag älskar dej som min underbara vän! Du finns med i vått och torrt och även våra fd dunster har vi hittat tillbaka till varandra och det förklarar väl hur stark vår vänskap är? Jag kommer alltid finnas där för dej, hur du än mår, gör och ser ut. Jag stannar =)

2009-05-24 @ 15:46:16
URL: http://theobeosmamma.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hej vännen.

Vet exakt vad du menar.

Grubblar ofta över samma saker.Vänner, vilka e mina riktiga vänner o vilka e mina bekanta.

jag tror att många tycker det e jobbigt med folk som har problem/mår dåligt men det e ju inga vänner heller. Jag saknar tonårstiden alla vänner det gick ju inte en dag då man satt hemma ensam. Man var ju alltid ute o gjorde något.

O hade massa vänner. Idag umgås jag inte med så många då en del aldrig hör av sig varför ska jag då anstränga mig?Då e man inte riktiga vänner.vem kan jag berätta för att jag mår som jag mår utan att någon slutar lyssna, o bara tycker man gnäller? Ibland känns livet orättvist varför sitter jag hemma när alla andra e ute o har skoj, Varför mår jag så dåligt. Ska jag aldrig må bra igen?Ska jag leva mitt liv o må som jag ska dö varje dag? Jag har också hemligheter som jag inte vågar berätta för någon tänk så blir man osams så får man bara skit tillbaka!? Jag tror i och för sig att vi tänker o grubblar för mycket på saker o ting i stället för att bara leva o flyta med i strömmen. Men jag e sån jag måste tänka o grubbla det går liksom inte att stänga av. Men jag vet också att ju mer jag tänker på saker ju sämre mår jag. Men det kan inte hjälpas.

Jag önska att jag var som alla "andra" Massor med riktiga vänner och må bra varenda dag man vaknar. Tänk att vakna utan denna jävla ångest o depresssion som bara gör att man vill gå o dö.Tänk vilken härlig dag det hade varit.Tänk. men en av mina riktiga vänner säger ofta till mig att man ska omge sig med positiva personer.För det får en att må bättre. omge sig med negativa människor har negativ effekt. O det tror jag kan stämma. Man behöver någon som kan rycka upp en få en att må bättre. Men frågan e var man hittar denna person.?! Någon gång kommer vi också att må bra o få ha det bra. Alla människor har bekymmer vissa visar det mer än andra. Vissa mår dåligare än andra. Det e i nte vårt fel att vi mår dåligt att våra hjärnor ger de signalerna. Men vi kan påverka det. Oj lång kommentar ;)

Kram

2009-05-24 @ 17:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0