Våg av känslor

        Tid: 18:16:10 Datum: 2009-06-08
Förtvivlan.
Frustration.
Ledsen.
Arg.

Orden ovan är bara några av de saker jag känner just nu.
Varför jag känner dem, vet jag inte riktigt. Kanske känner jag dem för att jag tidigare idag satt och höll på med ett fotoalbum där endast kort på Fatika ska vara i, som ett slags minnesfotoalbum för henne. Kanske känner jag dessa saker för att mitt dåliga självförtroende visat sig till och från idag. Kanske känner jag så här nu för att jag ska till doktorn imorgon och se om något hänt med mn vikt och jag är rädd för att det inte har det. Kanske känner jag så här för att jag har dåligt samvete över hur dåligt jag rört på mig den senaste veckan.
Ja, anledningarna kan vara många till varför jag går igenom dessa känslor just nu. Frågan är hur jag ska komma över dessa känslor och på bättre humör.

När man läser flera stora bloggar där ägaren till bloggen fått svara på frågan vad de gör när de mår dåligt eller är ledsna, så tror jag att jag ska skrika nästan varenda gång. Nästan alla svara att de brukar tänka på något positivt och så blir de glada igen och tycker att livet är toppen.
Är det verkligen så det fungerar? Kan man tänka sig glad igen? Om jag sätter mig här i sängen, som jag redan gör, och börjar tänka att jag ska vara glad... så blir jag glad? Är det så det fungerar? Men hur kommer man förbi de tråkiga tankarna och börja tänka de bra? Det är det som jag inte förstår.

Kanske är jag bara väldigt negativ, men jag tror faktiskt inte att det fungerar. Ialla fall inte alltid och jag tror också att om det fungerar så kan det kanske bero på att man vid det tillfället inte mådde jätte dåligt och därför var det kanske lättare att byta ut de trista tankarna mot mer positivare tankar.
Kanske har det att göra hur man är som person. Är man kanske en positiv person  med en dålig dag, så är det kanske enkelt att vända tankarna, men om man är en negativ person då? Då är det inte lika lätt att vända sina tankar. Jag är ingen positiv person eller negativ person rakt igenom, utan jag är båda delar. Dock tror jag att det för tillfället finns mer negativt inom mig än positivt.

Ibland önskar jag att jag var där uppe med Fatika.
Där allt är lättare och där jag får vara tillsammans med den som kan göra mitt liv helt igen.



Bild: Jag
KATEGORI » Personligt | Kommentarer(2)|
Kommentarer
Postat av: Monica

Denna veckan passar mej nog bättre än nästa, Jonas jobbar förmiddag hela denna veckan. Kan du på onsdag kanske? Vi älskade chokladet! hihi, så fort jag inte är så mätt från middagen längre ska jag ta en bit till =) Kram

2009-06-08 @ 18:58:15
URL: http://theobeosmamma.blogg.se/
Postat av: Bea

Hoppas din helg har varit bra =)

2009-06-08 @ 23:59:02
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0