Bli med valp

        Tid: 09:27:20 Datum: 2009-06-23

Som de flesta av er vet, var jag tvungen att avliva min älskade Fatika i början på februari i år, och allt sedan dess har det varit en svår och jobbig tid. Många tårar, många tankar, funderingar o.s.v.
Jag har inte velat släppa taget om Fatika, utan vill hålla fast vid henne så länge som möjligt. Detta är inte så smart och det är inte så hälsosamt heller.

Efter lite övervägande och diskuterande, så har jag kommit fram till att jag skulle vilja ha en ny liten valp.
Jag känner att jag behöver en ny liten gosig, fluffig valp att ta hand om. :)
Jag är en hundmänniska ända ut i fingertopparna, och att vara utan hund är riktigt hemskt och jobbigt.

När en ny liten valp kommer in i våran familj, vet jag inte.
Det är ju inte bara till att ringa till en uppfödare och säga "Jag vill ha en valp och jag vill ha den imorgon".
Det krävs ju lite tid och letande, men när man hittar en bra uppfödare så är halva jobbet gjort. :)

Vi får ta en dag i taget, och se hur det hela går och hur det hela slutar.
Ni får hålla tummarna för mig / oss ialla fall. :)

KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(5)|
Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vår förra hund fick vi avliva, för att han fick cancer. Det var en stor sorg!Efter två veckor kände min man att han var tvungen att skaffa sig en ny. Det var tomt utan hund och det var inte kul att gå i skogen längre. Då skaffade vi Yambo, som vi är glada åt idag. Han har hunnit bli fyra år. Hoppas du får tag på en bra uppfödare! Vilken ras vill du ha?

2009-06-23 @ 09:32:20
URL: http://junitjejen.se
Postat av: jennie

Ååå hoppas du hittar en fin valp=) vill oxå ha hund.

2009-06-23 @ 09:56:53
URL: http://theresemamma.blogg.se/
Postat av: Monica

OHh lycka till! Mysigt med en hundvalp =)

Tack för Grattiset igår!

Förresten, har du snackat med benny om flytten?

Kram

2009-06-23 @ 09:59:04
URL: http://theobeosmamma.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Kul att Fatika var just en berner sennen. Baileys, som fick cancer, var också en berner sennen. En underbar ras! Vi valde att ta en annan ras, eftesom vi inte ville jämföra med Baileys (som vi var oerhört nöjda med!). Det kan hända att nästa hund blir en berner sennen igen.

2009-06-23 @ 12:15:11
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Åsa

Det blir säkert en fin valp:)Vår valp är snart 7 månader, fullt ös skrattar

Lycka till :)

2009-06-27 @ 23:11:54
URL: http://matsochcasperforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0