Påhälsning i trädgården nu på morgonen

        Tid: 10:53:48 Datum: 2009-07-13
Okej, man kan kanske inte kalla det för morgon.. utan det är väl snarare förmiddag... men ändå....
B kommer in i storarummet och ställer sig och tittar ut genom förnstret och säger till mig:
"Vi har påhälsning av en berner sennen."
Jag som mist min berner i februari, tycker att han är dum och korkad och att det är ett dumt skämt som inte alls är kul. Jag tittar ut genom fönstret och mycket riktigt går där en berner ute i vår trädgård.
Det är en utav grannarnas hundar som rymt, de har två berner sennen.

Vad gör man?
Vet ju inte hur hunden är, då man inte ser den speciellt mycket trots att man är grannar med dem som har hunden.

Jag skickar in B till grannen för att de ska komma och hämta hunden, och det gör de.
Vet inte riktigt om de säger ursäkta eller något när de går.

Vi undrar hur hunden har kunnat ta sig in till oss, då vi har både staket och häck.
Det visar sig att hunden kröpet under staketet och på så sätt kommit in i vår trädgård.

Tror ni vi får fler påhälsningar eller detta var både första och sista gången?
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(3)|
Kommentarer
Postat av: Sabine - Ab imo pectore

åh jag skulle bli rädd om en hund kom in genom stängsel å allt :o är ifs lite hundrädd också :)

2009-07-13 @ 10:56:32
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Monica&Theodor

Hej! Nu funkar vårt internet igen =) Vad är rabarberris för något? är det verkligen typ grötris och rabarber?

2009-07-13 @ 22:05:26
URL: http://theobeosmamma.blogg.se/
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Ja den är ju superfin staden :)

2009-07-14 @ 10:34:29
URL: http://carolinefrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0