Telefonkö till...

        Tid: 08:29:17 Datum: 2009-12-21
... skatteverket.
Japp, jag har ringt upp skatteverket för och ställa några frågor ang. ROT-avdrag för husarbeten.
Jag vet inte hur man ansöker om ROT-avdrag eller hur det går till, så innan jag betalar räkningen vill jag veta hur man går tillväga.

Man har hört att halva arbetskostanden ska dras på räkningen med en gång, men det har det inte blivit i vårt fall, så därför har jag en del frågor. Kan vara så att vi ska betala hela summan och sedan fylla i någon blankett som ska till skatteverket och så får man tillbaka halva summan av arbetskostnaden på skatten istället.
Krångligt detta med rot-avdrag när man inte är direkt insatt. :(

Nu är jag nummer 24 i kön.

Nu har jag pratat med skatteverkat och vi har två möjligheter.

1) Betala hela fakturan / summan INNAN den 31:e dec och sedan söka skattereduktion via skattedeklarationen när det ä dags för den.

2) Ringa företaget och be de göra om fakturan så att de drar av halva arbetskostnaden redan från början.
KATEGORI » Hus / Hem / Inredning | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0