Coca Cola Kaka

        Tid: 13:23:16 Datum: 2009-08-04
Igår testade jag ett nytt recept, så om du älskar coca cola så fortsätt läsa. :)

Coca Cola Kaka

5 dl vetemjöl
2½ dl strösocker
100 g margarin
3 msk kakao
2½ dl coca cola
2 ägg
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
4 dl minimarshmallow

Glasyr
50 g smält smör
3 msk kakao
7 msk coca cola
florsocker


Gör så här:
1)
Sätt ugnen på 175 grader och klä en långpanna med bakplåtspapper.
2) Blanda mjöl och bakpulver i en bunke. Blanda sedan i sockret.
3) Vispa upp äggen och vaniljsockret i en annan bunke / skål och ställ undan ett litet tag.
4) Smält smöret och häll sedan i coca colan och kakaon och värm upp tillsammans tills det precis kokar.
5) Häll blandningen över mjöl- och sockerblandningen och rör om tills allt är väl blandat.
6) Tillsätt sedan de uppvispade äggen och rör om igen så allt blir blandat.
7) Häll smeten i långpannan och strö över minimarshmallows och grädda sedan mitt ugnen i ca 30-35 min.
Titta till då och då eftersom tiden kan variera från ugn till ugn.

Medan kakan gräddas kan du passa på och blanda samma glasyren.
Blanda alla ingredienser till glasyren i en bunke.
När det gäller florsockret, så testa er fram tills ni är nöjda.

Häll över glasyren på den fortfarande varma kakan eller vänta tills den svalnat.
Det är gott vilket som.

Receptet hämtat från: matklubben



Bild: Jag med Nikon D60
KATEGORI » Bak & mat | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: Skönhetsbloggen!

Wow! :D Vad nytt!

2009-08-04 @ 13:24:55
URL: http://strawberriness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0