Gymkläder för stora??

        Tid: 07:10:20 Datum: 2008-10-30
Då var det redan torsdag idag och jag jobbar mellan 8.30-14.00. Skönt med en sådan tidig dag, för det känns som om man hinner med lite saker efter det att man slutat. Imorgon är ännu bättre, för då slutar jag redan kl. 12.00. Kan det bli bättre en fredag?? Jo... man kan ju vara helt ledig också.
:P

Så vad händer idag?
Först jobb och sedan vet jag faktiskt inte riktigt. Jag är sugen på att köra till gymmet och plåga rygg och bröst, men jag saknar gymkläder. Hmm... kan man kalla det för gymkläder?? Jag saknar ialla fall ett par byxor som jag trivs i och jag tycker att det är väldigt viktigt att man trivs i sina kläder man har på gymmet, för om man inte gör det så tror jag att man bara hastar igenom övningarna och då blir det inget bra. Det kan också vara så att man undviker gymmet helt, för man tycker inte om hur man ser ut. Med andra ord... kläderna på gymmet måste kännas bra för den som har dem på. det behöver inte vara senaste modet eller något speciellt märke, det viktiga är att personen som bär kläderna trivs.
Detta leder mig då in på nästa problem. Vet ni hur svårt det är och hitta byxor att träna i när man är en aningen större? Antingen är de för små, för tajta eller alldeles för dyra. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt och göra snygga, fräscha träningskläder även till oss som är lite större. Varför ska inte vi få känna oss fina och snygga när vi går till gymmet? Alla som beger sig till gymmet är inte där för att de redan är små och smala, utan en del är där för att ta tag i sin vikt och då tycker jag att man har lika stor rätt att ha snygga kläder oavsett om man är stor eller liten.

Skärpning säger jag till alla stora idrottsaffärer så som Stadium, Team Sportia, Intersport, HM o.s.v.
Sluta diskriminera folk pga deras kroppsstorlek!!

Nej, nu måste jag nog gå ur sängen och fixa till mig inför jobb och kanske även få något i magen.
Vi höres senare... hoppas jag.
Ha en riktigt bra dag!!

KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0