Fredag är snart över

        Tid: 19:28:28 Datum: 2008-10-10
Jaha.. dagen började med anställningsintervju på en förskola i Helsingborg och jag tycker att det gick relativt bra. Jag tycker att det verkar vara en bra förskola som vill se till barnens bästa och de anser att det är viktigare att vara med barnen än allt pappersarbete runtomkring. Jag kan inget annat än att hålla med. Det är ju barnen som utgör verksamheten och kan man inte ha en bra relation till barnen så blir det en dålig barnverksamhet. Ialla fall.... de skulle fundera över helgen, så jag hoppas att de hör av sig i början på veckan.
Efter denna intervju var det dags för samtal med min nuvarande chef och det gick allt annat än bra. Jag fick inte förlängt mitt vikariat, så min sista dag på min nuvarande arbetsplats är den 31:e dec... om inget annat händer. Får jag ett annat jobb så slutar jag på direkten... för varför ska jag gå kvar och hälpa honom med hans verksamhet?? Ser jag ingen anledning till. När detta tråkiga samtal var över så kan ni ju kanske gissa er till att mitt humör var allt annat än på topp. Ledsen och besviken över hur man blivit behandlad, körde jag hem och spelade lite Wii fit. :) Riktigt roligt kan jag tala om att det är. :)

Nu i eftermiddag/kväll har vi, jag och sambon, varit på Väla och shoppat lite. Vi har b la köpt en doppresent till Theo tills på söndag då det är dags för honom att döpas. Behöver jag skriva att jag är avundsjuk på min kompis och hennes roll som mamma? För det är vad jag är, avundsjuk. :-/ Men... min tid kommer också och jag är verkligen glad för hennes skull. :)

Nej, nu ska jag se om jag kan hitta på något för det är ju för tidigt för att gå och lägga sig. *suckar*
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: patricia

hoppas allt är bra.tråkigt att du inte fick förlängt men jag önskar dig lycka till.jag slutade mitt arbete förra torsdagen så nu ska jag leta annat.tänkte höra med dig,är wii fit värt att köpa?

kram

2008-10-11 @ 09:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0