Duktiga oss

        Tid: 21:32:58 Datum: 2008-10-29
När klockan var ungefär vid halv sju ikväll, så sade jag till sambon att jag hade lust till att ut och gå.
:)
 Det brukar aldrig inträffa annars, så vi tog på oss en massa kläder då det låg nära 0 graders strecket. Brrrr....
Knöt på oss skorna och mössa och vantar letades upp.
:)
Vi begav oss ut och det blev en promenad i rätt så rask takt, ialla fall för min del, på ca 30 min. Det kändes riktigt skönt när man kom hem igen. Jag skulle nog kunnat gått längre, men man behöver ju inte överdriva med en gång för då finns ju risken för att man tröttnar fort. När vi kommit in igen så gjorde vi lite fruktsallad och till det hade vi vaniljyoghurt och en kopp te. Mumsigt och mysigt. Det är nästan så man vill göra det till en vana varje kväll... först ut och gå och sedan belöna sig med något sådant gott som fruktsallad eller varför inte morötter och lite dippa? Man kan ju belöna sig med nästan vad som helst, det behöver inte vara godis och liknande för vad var då meningen med promenaden??

Nej, nu ska jag lägga mig och sova... klockan ringer 06.15 imorgon.
Jobbar mellan 8.30-14... tror jag.
Hade tänkt att jag skulle försöka bege mig till gymmet imorgon också... var veckor sedan jag var där sist och det dåliga samvetet + kilona gör sig alltför påmint... så det är väl dags och ta tag i den biten igen.
Speciellt eftersom man ska på bröllop på nyår. :)

Godnatt och sov gott!!

KATEGORI »  | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0