Vad gör man när motivationen tröjter?

        Tid: 20:21:00 Datum: 2008-11-26
Igår var det en vilodag, vilket betyder att det inte var något gym.. inte ens en promenad blev det. Idag har det inte heller blivit något gym och det har jag dåligt samvete för, men det har blivit en promenad i rätt så rask takt i 25 min. Trots att jag gått en promenad så känns det inte tillräckligt, det känns inte som om jag rört på mig tillräckligt och jag är sur och irriterad för att jag inte kommit iväg till gymmet.
Motivationen till att träna har börjat tröjta också. Det känns inte som om där finns någon mening med att träna, för jag ser ändå inga resultat. Hur mycket jag än tränar så verkar det som om vågen står stilla och att den aldrig kommer att röra sig neråt. Jag vet ju att det är mitt väldigt korta tålamod som gör sig påminnt och det är nu det gäller att jag inte ger upp.... igen. Men jag blir så ledsen och frustrerad när jag inte tycker att det händer något eller när det inte händer något tillräckligt fort.

Nu är jag bara ledsen och vill ge upp.
KATEGORI »  | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: Sarah

Allt har sin tid Petra, glöm inte att muskler väger mer än fett o det därför i början kan visa "dåligt med resultat". Mät dig istället så ser du att det händer grejer. Och ge inte upp träningen, för du gör det för din egen skull, för din egen framtida hälsa, och för den urläckra kropp du kommer få när du är i det mål du vill. Du kan och kommer fixa det!!!!

2008-11-27 @ 08:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0