Recept

        Tid: 14:23:19 Datum: 2008-11-20
Här kommer receptet på korv- och currypannan jag gjorde igår.

4 pers.

400 gram falukorv (11% fett)
1 msk margarin
100 gram gul lök
1 st röd eller gul paprika
2 tsk curry
1 st äpple
4 dl krossade tomater
240 gram vita bönor
1 st mango
3 dl jasmineris

Skär korven i bitar och stek sedan i en stekpanna. Skär löken och paprikan i bitar och tillsätt i stekpannan. Strö på curry, rör om lite och tillsätt äpplet skuret i bitar och de krossade tomaterna. Låt currypannan koka ihop i någon minut. Avsluta med att röra ner de vita bönorna och mangon. Servera rätten med kokt ris.

1 portion = 467,8 gram = 590 kcal
Siffrorna ovan är om du följer receptet till punkt och pricka.

Jag är inte så petig när det gäller fetthalten i falukorven, utan jag väljer den falukorven jag tycker om. Hädanefter kommer jag också att utesluta äpplet för jag tycker inte att det var så gott och detsamma gäller mangon. Dessutom har jag en burk vita bönor i tomatsås istället för vita bönor.
KATEGORI » Bak & mat | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0