Föra matdagbok

        Tid: 21:20:57 Datum: 2008-11-04
Från och med imorgonbitti och fram till tisdag nästa vecka, ska jag föra en matdagbok. Jag ska skriva ner allting jag äter och dricker, ungefärligt klockslag och ungefär hur mycket. Varför ska jag då göra detta? Jo, det är för att jag var hos distriktssköterskan idag eftersom jag bett om hjälp med att gå ner i vikt och vi kom fram till att det bästa var att börja föra en matdagbok för och försöka se en helhet.
Så från och med imorgon ska det skrivas och jag ska vara så ärlig som det bara går. Jag ska skriva ner precis vad jag äter och dricker. Detta är för min egen skull, för att jag verkligen vill gå ner i vikt och för att jag verkligen vill må bra. jag har varit överviktig tillräckligt länge nu, så det är dags och verkligen sätta stopp nu och försöka få den vikt jag vill ha och som jag hoppas att jag ska komma att trivas i / med.

Har du fört en matdagbok någon gång?
Vad var syftet med det?
Fick du ut vad du ville av att göra det?



Nu får det vara slut med dessa dagar, dagar av hetsätande och tröstätande.
KATEGORI »  | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag har precis börjar föra matdagbok, och i samband med det köpt träningskort och börjat träna vågen Kika gärna in o titta, och häng på så kanske vi kan stötta varandra på vägen? Till mindre kg på vågen och en mer tränad kropp.

Kram Sarah som hade Zidane

2008-11-05 @ 12:35:36
URL: http://sarahs-nya-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0