Kenza i FRIDA

        Tid: 20:26:43 Datum: 2008-05-02

Den kända bloggerskan Kenza Zouiten är ju med i tidningen FRIDA nr 9 2008.
Då jag länge trott att hon inte är som många andra stora bloggare, som ska hålla allt hemligt om hur de nått den stora populäriteten och framgångar, köper jag tidningen för och ta del av Kenzas tips för hur man blir lika populär som henne. Jag måste dock medge att jag blev väldigt besviken över artiklen om henne och hennes tips.
Artiklen om henne upptar en A4:a sida där större delen består av en bild på henne vid datorn. I själva texten tycker jag inte att där står speciellt mycket och hennes tips är 4 st:

* Se till att marknadsföra din blogg.
* Du ska givetvis skriva om det du gillar, men se till att det intresserar dina läsare också.
* Försök hamna på olika topplistor, till exempel var Kenza i början av sin bloggkarriär med på mest aktiva-listan.
* Kör ditt eget race.

Detta är de tips som hon går ut med i tidningen FRIDA. Jag tycker inte att de är speciellt hjälpsamma, för de flesta som är ute efter att få en större blogg är ju medvetna om att de måste marknadsföra sin blogg. Frågan är ju hur man marknadsför den. Hur marknadsförde t ex Kenza sin blogg??? Dessutom känner man ju också till att man ska skriva om det man själv tycker om och finner intressant, men att det också ska tilltala läsarna samt att det är bra att vara med på olika topplistor. Detta är ju sådant som nästan är självklart.. anser jag.

Jag trodde att Kenza skulle bjuda mer på sig själv och sina erfarenheter, t ex skriva om hur hon marknadsförde sin blogg. Men det gjorde hon inte... och jag är som sagt var besviken. Jag förstår inte varför de stora bloggarna ska hålla allt så hemligt, om hur de nått sina framgångar. De skriver ofta om hur de vill hjälpa andra att nå framgångar.... men det känns allt mer som enbart tomt prat.

 

image211
Bild: Jag har fotat artiklen i min egen FRIDA-tidning.
KATEGORI »  | Kommentarer(2)|
Kommentarer
Postat av: camilla

Naaw vad söt hunf :) fin blogg.

2008-05-03 @ 13:44:17
URL: http://camillajarvas.blogg.se/
Postat av: mamsen

klart dom inte vill avslöja hur dom marknadförde sin blogg då kan ju andra bli lika stoa eller större usch hemska tanke

2008-05-03 @ 19:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0