Drogberoende mammor

        Tid: 20:04:42 Datum: 2008-05-15
Hej allihopa

Sitter för tillfället och tittar på dr. Phil på tv4+. Idag handlar det om tvillingmammor som är drogberoende.
Jag säger bara... herregud..... Jag vet inte om jag blir arg eller om jag tycker synd om dem. Jag tror inte att de medvetet blev drogberoende, utan de blev det efter ett liv fullt av stress. Det är ingen ursäkt, men det är inte som om de en dag vaknade och tyckte att de skulle bli beroende av droger. Jag hade nog inte brytt mig lika mycket om det bara hade handlat om dem, men nu handlar det om deras barn också. Den ena mamman har förlorat vårdnaden om sina barn pga sitt drogberoende och hon har dessutom kört drogpåverkad med sin systers barn i bilen. Jag menar..... hon borde ju inte få vara i närheten av barn överhuvudtaget. Hon borde inte ens få ha sina barn varannan helg, inte förrän hon är drogfri ialla fall. Det handlar inte om henne i den stunden, utan om hennes barn. Det är dem man måste tänka på i första hand. den andra systern har sina barn hemma hos sig.. eller ja, hemma hos sin mamma då hon bor där tillsammans med sin mamma och sin tvillingsyster samt hennes egna barn. Hur hon överhuvudtaget kan få ha kvar vårdnaden om barnen... ja, det förstår jag inte.

Det ska bli intressant och se fortsättningen imorgon... om jag kommer ihåg att titta på tv kl. 19.00 imorgon. Men det måste jag....
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0