Ny hjälp & svaret på varför jag börja blogga

        Tid: 20:57:56 Datum: 2008-03-12
Har precis registrerat mig och min blogg på www.bloggportalen.se
Kanske får man lite nya läsare och förhoppningsvis är där några som stannar och fortsätter läsa min blogg. Jag är ingen stor bloggare som t ex Kenza m.fl., men jag försöker skriva om ett så realistiskt liv som möjligt. Jag har inga 10 000:- i månaden att spendera som t ex Blondinbella, utan min lön går till räkningar, mat och annat som man snällt får betala när man lever ett vanligt "Svensson"-liv.

Varför har jag valt att börja blogga då?
Svar: Jag valde att börja blogga för att jag älskar att skriva och för att jag älskar utmaningar. Att försöka skapa en stor blogg är en stor utmaning och att försöka skapa en stor blogg som inte är som alla andra stora bloggar är en ännu större utmaning. Jag skriver blogg för att jag tycker att det är ett bra sätt att få fram sina åsikter om ämnen som jag brinner för, t ex övervikt, ångest och depression. Jag försöker skriva om ett liv som flertalet lever och kan identifiera sig med, istället för de som har stora bloggar och tjänar rätt höga summor på det och kan spendera flera, flera tusen i månaden på skor, kläder, smink o.s.v. Vem vill inte ha de pengarna att kunna spendera, men för en vanlig människa ser verkligheten lite annorlunda ut. Det är el, mat, hyra, barn och barnomsorg o.s.v. som ska betalas istället för kläder, smink o.s.v.

Jag hoppas som sagt var att några av er som läser, stannar kvar och ser om jag klarar av utmaningen, stannar kvar och se om min blogg lyckas utvecklas och vad den i så fall utvecklas till. Är det till något positivt eller är det till något negativt som den utvecklas till? Blir jag en bloggare som alla andra eller kan jag behålla min personliga stil och ändå tilltala folk? Jag vet inte.. det återstår och se. :)
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0