Har beställt....

        Tid: 15:47:50 Datum: 2008-03-21
.... en bok om viktminskning.

Jag var inne på adlibris.se och kollade runt lite och hittade en bok som heter Tjockholmsbiblen. Den hade fått väldigt bra recensioner, så jag klickade hem den så förhoppningsvis kommer den i posten någon gång nästa vecka. Det stod att den tog upp väldigt mycket om det mentala också och jag tror att jag behöver väldigt mycket hjälp där. Jag letar hela tiden efter sidor på internet som har med den mentala biten och göra vid övervikt, men jag hittar inga som är bra.

Jag tycker att det är väldigt dåligt med sådana sidor på internet, så kanske borde man undersöka den biten och kanske starta något själv. Jag tycker också att det är svårt och få hjälp i samhället, för det är mest barn och ungdomar som sjukvården vänder sig till. Jag vet att där finns en överviktsenhet i Malmö.... frågan är om de hjälper vuxna människor också.

Hatar min övervikt. :(
KATEGORI »  | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: Anonym

försök inte fokusera för mycket på det faktum att du har övervikt. titta på allt annat som är bra istället! det har fungerat för mig, jag har accepterat hur jag ser ut, accepterat läget och sedan har det gått neråt när jag har mått bra i själen. det är lätt att stirra sig blind på problemet i sig, att fastna där. hoppas du förstår vad jag menar=)

2008-03-21 @ 16:24:40
URL: http://mossemi.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0