Ersatt godis och läsk med......

        Tid: 14:33:52 Datum: 2008-03-23
..... kakor.

Har ju slagit vad med min mamma om att inte äta godis och inte dricka läsk. Det har jag inte gjort heller (utan min mammas tillåtelse) men vad jag istället har gjort? Jo, jag har ersatt godiset mot kakor och äter nu istället kakor i mängder. (en aningen överdrivet, men jag äter helt klart mer än vad jag gjort tidigare)
Jag förstår inte varför jag har så svårt för detta med maten, godis, läsk o.s.v. Jag förstår det bara inte. Jag blir så fruktansvärt frustrerad på mig själv, så arg och irriterad att jag bara vill skäll ut mig själv. Varför gör jag mig själv illa på detta sättet? Vad är det jag bär på inombords som får mig att göra så här mot mig själv?
Jag trivs inte med mitt liv, det gör jag inte... så kan det kanske vara en anledning till varför jag straffar mig själv? För det känns verkligen som om jag straffar mig själv för något? Är det kanske så att jag tycker att det är mitt eget fel att mitt liv inte alls blev som jag hade tänkt mig? Att livet tog en helt annan vändning, en vänding jag hade väldigt svårt för och klara av.... är det mitt fel? Nej, det är det inte.... Men är det kanske mitt fel att jag låtit livet fortsätta i helt fel spår??

Jag vet inte. Jag vet ingeting. Det jag vet är att jag straffar mig själv för något, men inte vet vad.
KATEGORI » Personligt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0