Ful vs. Snygg

        Tid: 14:16:26 Datum: 2008-07-08
Jag har ingen bra rubrik... tycker det är så svårt med rubriker.
Sitter och tittar på tv just nu.. Skönheten och Odjuret. Det handlar om att "vanliga" killar ska försöka vinna en modells hjärta, men så kommer ett x antal vältränade och snygga killar in i programmet och ska även de slåss om flickans hjärta. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta upplägg.... Man ser förvisso hur många det är som går efter utseende istället för personlighet, vilket gör mig en aningen förbannad.... De som ser mindre bra ut kan oftast vara de som är snälla och omtänksamma.

Det är hemskt och tänka på vilket samhälle vi lever i, ett samhälle där utseende är bland det viktigaste. Hemskt. Man ska vara vältränad, inte ett gram fett på kroppen, helst långt och blondt hår... Ja, listan kan göras längre men jag slutar här. Jag tycker bara att det är sjukt att man låtit ett samhälle bli så utseendefixerat som det blivit. Vad är det för budskap man ger till unga tjejer och killar? Är du inte snygg och har ett speciellt utseende då duger du ingenting till? Fel!!!!

Usch, vad arg jag blir.
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0