American Crime

        Tid: 21:10:39 Datum: 2008-07-13
Nu har jag tittat klart på filmen, American Crime, och jag ska helt klart leta upp vart jag kan köpa den.
På baksidan av filmen står det följande:

"Året är 1965. Systrarna Sylvia och Jennie lämnas att tas om hand av den fattiga singelmamman Gertrude, som ensam uppfostrar sju egna barn. När Gertrudes labila psyke prövas alltmer tar hon ut all aggression på Sylvia. Enklare reprimander utvecklas snart till ren tortyr som hela familjen tvingas ta del av. Och när Sylvia försöker fly eskalerar situationen till en mardröm utan slut...."

Det är en riktigt bra film som frambringar en mängd olika känslor. Jag blev arg, ledsen, förvånad m.m. Jag förstår inte hur man kan göra en person så illa utan att ens bli berörd av det. Jag förstår inte heller hur man kan ljuga om något och sedan stå och se på när någon annan får skulden och bestraffningarna för det... som till slut leder till döden.

Filmen är verklighetsbaserad och jag tycker verkligen att ni ska se den.

KATEGORI » Tv / Film / Böcker | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: patricia

hej.Nu håller man på att ladda ner filmen,blir nog tittande på den ikväll :) älskar verklighetsbaserande filmer.

kram

2008-07-14 @ 09:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0