Sex varje dag

        Tid: 17:11:32 Datum: 2008-02-16
Nu har jag läst klart tidningen i Form. Jag tycker det är en rätt så bra tidning med många bra tips för den som tränar. En artikel som faktiskt fick min uppmärksamhet lite mer idag var faktiskt den med överskriften Dagligt sex - ökar chansen att bli gravid. I denna artikel står det att det är att rekommendera med dagligt sex om man längtar efter barn. Enligt en austaliensk studie visar det sig att sädescellerna inte blir av bättre kvalitet bara för att mannen avhåller sig från utlösning ett par dagar. Det har istället visat sig vara tvärtom, att en frekvent utlösning sänker antalet skadade sädesceller med upp till 10%. Det är just denna faktor som kan vara avgörande för om man blir gravid eller inte.

Så ni som vill ha barn och som kanske redan nu försöker bli gravida bör satsa på att ha sex dagligen. :)

Vill ni läsa hela artiklen så finns den i tidningen i Form nr 3/2008 på s. 13.

Nu ska jag äta lite middag.
Hej så länge.
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0