- 1,2 kg på vågen

        Tid: 07:44:53 Datum: 2008-02-18
Godmorgon allihopa

Det är egentligen inte meningen att jag ska sitta här just nu, utan jag ska egentligen försöka sova lite till. Anledningen till att jag ändå sitter här och skriver är för att vågen hade en sådan glad överraskning till mig nu på morgonen och den vill jag dela med mig av. :) Den visade på - 1,2 kg!!!! Jag har alltså gått ner 1,2 kg på en vecka. (väger mig varje måndag)
Det känns så bra när vågen går ner istället för upp för det betyder ju att jag kommer närmare mitt mål. :) Enligt viktklubb.se så ska jag ha kunnat tappa ca 28 kg tills i augusti någon gång och det är något jag strävar efter då vi efter sommaren ska försöka bli gravida. :)

Det är inte lätt och vara överviktig, men många som har fördomar mot oss överviktiga har många gånger fel. De tror att det enda vi gör är att ligga i sängen eller soffan med hur mycket mat som helst och äter oss tjockare och tjockare. Detta antagande kan stämma på några (kanske en hel del) men det stämmer inte alls på alla. En del överviktiga har blivit sjuka, dvs fått en sjukdom som gjort att det blivit överviktiga och sedan har svårt och bli av med det, andra har ätit mediciner där en biverkning är att man går upp i vikt och dessa kg sitter som berget när man sedan ska försöka gå ner dem o.s.v. Jag kan säkert göra denna listan lång, men jag vill egentligen bara uppmärksamma samhället på att alla som är överviktiga har INTE ätit sig till det själv och rört på sig för lite.

Anledningen till att jag är överviktig är för att jag dels under en tid ätit väldigt fel mat och rört på mig för lite och det tar jag fullt ansvar för och sedan har jag ätit medicin som gjort att jag gått upp ca 10 kg till. Men nu tränar jag mellan 2-5 dagar i veckan och jag tänker på vad jag äter. Visst har jag mina ätardagar då det är tillåtet att äta vad jag vill.

Vad jag vill ha sagt med detta inlägget är att samhället har ingen rätt och se ner på oss som är överviktiga, för de vet inte bakgrunden till det. Tänk om samhället började se ner på alla normalviktiga eller alla smala i samhället på samma sätt som de ser ner på överviktiga. Alla människor är lika mycket värda oavsett vikt och hudfärg.
KATEGORI »  | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: mamsen

Jag håller med dig. Grattis till din nedgång kämpa på

2008-02-18 @ 14:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0