Varför kan jag inte känna mig stolt?

        Tid: 21:49:15 Datum: 2008-12-08
I min kalender hade jag idag skrevet in träning i form av styrketräning av bröst, rygg och mage. Jag hade också skrevet upp dag 2 av mitt löparprogram samt 30min promenad.
När jag kom hem efter anställningsintervjun, kände jag mig en aningen låg och inte alls på humör så jag lade mig på soffan och så spelade jag lite tv-spel. När sambon sedan kom hem kände jag fortfarande inte för och träna, så jag gick ut med hunden istället... men under tiden vi var ute så tänkte jag på hur lat jag var, på hur kassa ursäkter jag har börjat komma med för att inte röra på mig o.s.v. Jag tänkte också på hur jag ibland har svårt för och få luft och det vet jag att det blir bättre om jag tränar och går ner i vikt. Jag började med andra ord bli riktigt arg på mig själv när jag gick där och tänkte, så när jag och Fatika kom in igen sade jag till sambon att jag ville till gymmet ialla fall. Vi bytade om och sedan begav vi oss iväg.

På gymmet blev det först uppvärmning enligt nedan, på löparbandet:
(dag 2 av 36)
5 min gång
1 min jogga
5 min gång
1min jogga
3 min gång
= 15 min
Efter det blev det lite övningar för rygg, bröst och mage.
När vi sedan kom hem, tog vi på oss lite mer kläder och begav oss ut i regnet för en nedvärvning eller vad man ska kalla det för, enligt samma som ovan gällande uppvärmningen.

Vad är då problemet?
Jo, jag sitter här i soffan och är nyduschad och tänker att det inte varit tillräckligt jag rört på mig idag. Vad är det för sjuka tankar? Det är väl klart att det räcker, det är bra att jag rört på mig och lägger man ihop tiden så blir det nästan 1,5 tim rörelse. Det är väl bra? Klart att det är. Men jag känner mig inte tillräckligt trött i kroppen och därmed känns det inte som om jag gjort tillräckligt bra ifrån mig? Jag kunde gjort mer, jag kunde tröttat ut mig mer.
Va f*n??!!
Lägg av med de hemska tankarna.

Jag har varit duktig idag / ikväll och det räcker med det jag har gjort / tränat.
Jag ska vara stolt över mig själv!!

KATEGORI »  | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0