Nobelfest

        Tid: 07:53:09 Datum: 2008-12-10
Idag ska vi ha en s k Nobelfest på jobb. För er som inte vet så arbetar jag på en förskola med barn i åldern 1-4 år.
Vi ska idag då ha en Nobelfest och jag känner inte alls för det. Vi är den enda avd. som har en sådan och jag kan inte riktigt förstå syftet med den för barnen har ju inte en aning om vad det handlar om, utan de bara gör i princip vad de blir tillsagda.
Festen går ut på att vi ska vara lite uppklädda, det ska delas ut medaljer till alla barnen där det står samma sak (vilket är bra tycker jag, för man ska inte göra någon orättvisa eller favorisera) och så ska vi duka långbord med servetter och serpentiner eller vad det heter m.m. Det låter som en jätte rolig grej och barnen tycker säkert att det är roligt, men syftet och tanken med det hela.... den vet inte jag och jag förstår inte den heller.

Måste prata med arbetsledaren också idag och höra om jag kan vara ledig den 22-23 dec. också (är ju ledig den 29-30:e dec) så jag slutar den 19:e dec. Jag ska ju som sagt var inte jobba kvar där jag jobbar idag.... och hela den historien orkar jag inte skriva just nu.

Nej, nu ska jag se om jag kan hitta något och äta till frukost.. känner att magen börjar låta lite och göra lite ont. :(
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0