Måndag = ......

        Tid: 07:52:56 Datum: 2008-04-14
..... ny arbetsvecka.


Jag blir nästan alltid lika förvånad över hur fort helgen är över, medan arbetsveckan känns lång.
Ca 2,5 vecka kvar utav april, sedan är vi redan inne i maj. Var tar tiden vägen?
Jag har 77 dagar kvar att arbeta på förskolan, sedan är mitt vikariat över. *snyft*
Detta är något jag har börjat tänka på varje dag, dag ut och dag in. *suckar* Får så ont i magen när jag tänker på det, för jag vill verkligen inte sluta där. Vad ska jag göra om jag inte får fortsatt? Jag vill inte fortsätta läsa till hösten. Jag vill jobba och jag vill jobba som barnskötare. Jag vill också ha fast tjänst och inte behöva gå och oroa mig för om jag får stanna eller inte. Jag vill också ha den där tryggheten som en fast tjänst för med sig. *suckar*
Imorgon är sista dagen för att ansöka om barnskötartjänsten (också ett vikariat), sedan är det bara till att vänta och se vad som händer därefter. Men jag gissar på att jag i nästa vecka kan komma att få reda på om jag är aktuell för tjänsten eller inte.
Jag är inte skapad för att klara av sådan press och stress som det medför att inte veta saker och ting. Jag vill veta nu, NU!!!!!!
Får jag inte tjänsten blir det väl till att sätta sig ner och skriva ihop jobbansökningar och skicka iväg till diverse förskolor i området. Dock kommer jag nog mestadels att koncentrera mig på HBg då. Men jag vill ju så väldigt gärna stanna här i Kågeröd för jag trivs ju väldigt bra här. Jag trivs med barnen och med personalen. Snälla.... jag vill stanna.

Nej, skärpning. Det hjälper väl inte att sitta och gnälla om det i bloggen heller. Där är det ju ingen som läser om det, ialla fall inte av cheferna på jobb. Jag får väl helt enkelt vänta och se vad som händer. Någon dag får jag ju ett besked och det blir ju antingen denna veckan eller nästa. Måste det bli ialla fall.... då tjänsten är utsatt att börja den 2:e maj. (den 1:e är ju en röd dag)

Nu måste jag iväg, så jag hinner göra mig klar inför jobbet som väntar mellan 09.00-17.00 idag - stängning idag.
Ha en bra dag.
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0