Fiskepinnar & Sveriges rättssystem

        Tid: 19:50:46 Datum: 2008-06-18
Nu har vi ätit middag och idag blev det fiskpinnar, potatis och sås. Gottit. :)
Tittar på Cops på 6:an just nu. Väldigt spännande det där ibland.. Jag tycker abslout att deras rättsystem är 100 gånger bättre än det vi har här i Sverige. Jag tycker bara att det vi har här i Sverige är pinsamt och paptetiskt. Jag tycker knappt att vi har något om jag ska vara ärlig. Hur kan en person som mördat någon få endast 2-4 år?? Är inte ett människoliv värt mer i Sverige? Jag anser att har man fått en livstidsstraff så ska man sitta resten av livet också. Kanske kan det finnas möjlighet till prövning efter en viss tid, men då pratar jag om 10-15 år ev. ännu längre.
Dessutom tycker jag att det är katastrof hur bra det är i Sveriges fängelser. Tv, video/dvd, dator m.m. har de intagna tillgång till och det är ju nästan lyxen när man begått ett brott man hamnat i fängelse för. Jag tycker att vi borde ta efter mer från USA. Deras poliser har ju rätt att vara fysiska mot misstänka, medan den svenska polisen nästan mister jobbet om de så mycket som tar tag i en arm på en misstänkt eller något liknande.

Jaja, det var inte det jag skulle skriva om utan det blev mer som en parantes.
Nu ska jag gå och dricka en matsked citron till. Har hört att det är bra när man är dålig pga alla C-vitaminer som finns i citroner. Dessutom är det gott med citron. :)


KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: Marylone

Nej ett människoliv är inget i Sverige. Du pratar om hur bra man har det där du glömde en viktig sak nämligen att du får gatis utbildning behöver ej ta några csn lån som ska betalas tillbaka vilket vi som inte är på fel sida lagen måste göra.

2008-06-18 @ 20:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0