Petra tycker till om Let´s Dance

        Tid: 20:09:34 Datum: 2011-01-21

Ikväll är det åter dags för Let´s Dance och jag ligger redo i soffan med datorn för att dela med mig av mina åsikter om kvällens par. Kvällens danser är jive och tango. Vad jag jag har tyckt om de två första programen kan ni finna här och här. Jag tänker prova att uppdatera efter varje dans, så testa med att trycka på F5 någon minut efter varje dans.

1. Alexander Rybak & Malin: Som jag har skrevet tidigare är han en utav mina favoriter, som jag hoppas på att få se i final. Häftigt att han spelar fiol i början av dansen. Lika snyggt klädda som alltid, speciellt henne mörklila klänning. Tycker att de gör en bra tango och de inleder kvällen bra.
Dans: Tango
Muisk: Stereo Love (Edward Maya & Vika Jigulina)
Poängsumma: 15 p

2. Tina Thörner & Tobias: Tina är min andra favorit som jag också hoppas går långt i tävlingen. Hon är alltid så glad och utstrålar så mycket personlighet. Hennes klänning är riktigt fin. Jag tycker om deras jive och jag tycker att hon gör den väldigt bra. Hon och Tobias är ett bra danspar och jag hoppas få se de nästa vecka igen.
Dans: Jive
Musik: Candyman (Christina Aguilera)
Poängsumma: 14 p

3. Helena Lundbäck & Jonathan: En bra tango, men den känns inget märkvärdig. Dessutom tyckte jag att hon såg lite för glad ut vissa stunder. Hennes klänning är riktigt fin.
Dans: Tango
Musik: Jealousy (Billy Fury)
Poängsumma: 23 p

4. Andreas Weise & Sigrid: En bra jive, men jag tycker att han känns en aningen stel vissa stunder medans hon känns mycket mjukare. Jag tror han kan bättre, men det beror nog på att han gör både Let´s Dance och Idolturnen samtidigt.
Dans: Jive
Musik: Such a night (Elvis Presley)
Poängsumma: 8 p

5. Hannah Graaf Karyd & Calle: Bra fart i deras jive och de ser ut att ha roligt. Kanske inte min favoritdans, men helt klart kul och se. Tycker också att det är coolt att Hannah har valt shorts istället för en kjol. :)
Dans:
Jive
Musik:
Kids in america (Kim Wilde)
Poängsumma:
15 p
DANSDUELL - Utslagna v.3

6. Björn Ranelid & Maria: Jag har svårt för honom, personligen, för det känns som om han alltid har en ursäkt när det inte går som han vill. Hans tango var bra och han kan dansa, när han inte blir störd av ljud eller liknande. Hennes klänning var en rikitig tangoklänning.
Dans: Tango
Musik: Alors on Danse (Stromae)
Poängsumma:
 12 p

7. Frank Andersson & Charlotte: Tycker helt klart att han har bättrat sig sedan första programmet. Han bjuder mer på sig själv nu. Han gör en bra jive, även om han tappar bort sig ibland och missar. Kul och se!
Dans: Jive
Musik:
Bad Boys (Alexandra Burke)
Poängsumma:
20 p

8. Jessica Andersson & Kristjan: För min del är detta en riktigt bra tango, även om slutet kanske inte blev riktigt som de hade tänkt. De är alltid lika stiliga i sina kläder och ser alltid lika bra ut tillsammans.
Dans: Tango
Musik:
Natteravn (Rasmus Seebach) 
Poängsumma: 
18 p

9. Figge Norling & Oksana: Där är verkligen fart i deras jive och det tycker jag om. Dessutom tycker jag att detta är en dans som passar Figge då jag får intrycket av att han är väldigt sprallig av sig och hans personlighet får en chans att skina igenom i dansen. Klart en favorit hos mig ikväll! Hennes klänning tycker jag bara är riktigt läcker.
Dans: Jive
Musik: Cobrastyle (Teddybears STHLM)
Poängsumma:
27 p

10. Alexandra Pascalidou & Ludwig: Fart även i deras jive, men jag får inte ihop deras dans alltid. Hon dansar för att ha kul och det syns verkligen i hennes sätt att dansa. Gillar hennes fransklänning, fast hade gärna sett den i en annan färg.
Dans: Jive
Musik: Manboy (Eric Saade) 
Poängsumma: 
16 p
DANSDUELL

11. Anders Bagge & Cecilia: Gillar deras komiska inslag, då jag tycker att Bagge är en ganska så skojfrisk person. Deras tango var riktigt bra tycker jag. Den gillade jag!
Dans: Tango
Musik:
Memories (David Guetta feat. Kid Cudi)
Poängsumma:
18 p

KATEGORI » Tv / Film / Böcker | Kommentarer(5)|
Kommentarer
Postat av: alice

sv: ja visst är de :) allt bra idag?

2011-01-21 @ 23:15:40
URL: http://aliceellen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

tack så mycket :D



åh, synd att Graaf åkte!

2011-01-22 @ 10:32:59
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/
Postat av: ANNIS (A N N N A I Z)

Fin blogg =)

2011-01-22 @ 14:29:09
URL: http://annnaiz.blogg.se/
Postat av: Karin

kul att jag kan hålla mig let's dance uppdaterad på bloggar för missar det helt i år:D

2011-01-25 @ 11:09:25
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Ylva Arnehed

Vad spännande din blogg verkar. kommer verkligen att läsa igen! :p Ha en trevlig dag :p

2011-02-23 @ 10:08:50
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0