Min kamerautrustning

        Tid: 19:32:59 Datum: 2010-01-20


Nikon D60
Jag fick min kamera utav mina föräldrar. Jag har länge haft ett visst intresse för fotografering, men inte haft någon egen kamera utan alltid tagit mammas och pappas gamla kamera. Efter att ha suktat länge efter en egen systemkamera, blev denna min och jag blev överlycklig.
Jag är ingen expert på fotografering, men vill ta nya steg och utvecklas inom området och tänker därmed ta kurser och gå med i en fotoklubb där jag kan få lära mig betydligt mer.

 



Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G VR
Detta är ett s.k. kitobjektiv, standardobjektiv, som oftast följer med när man köper en ny kamera.






- Golla SLR Dina Ljusgrå
Älskade den när jag såg den, men nu tycker jag att färgen är väldigt opraktisk.  Vill ha en ny i svart denna gången med antingen röd eller grön färg inuti.

- Close-up Filter +4, +10
+4 var det första filter jag köpte och jag älskar det, eftersom jag älskar och ta närbilder. Ett väldigt bra filter och ett väldigt bra inköp. +10 är mitt tredje filter jag köpte.

- Effektfilter Star +8
Mitt andra filter jag köpte då jag ville få till stämningsfulla bilder på ljus. Är nöjd med mitt köp, även om det är ett filter jag inte använt jätte ofta.


- Batterigrepp YXTM ND40S
Detta är bland det översta på min önskelista och jag hoppas på och få ett sådant när jag fyller år.

- Nikon IR-fjärkontroll ML-L3
Skulle vilja ha en fjärrutlösare för och minska skakningar samt kunna ta snyggare kort. Står också på önskelistan inför födelsedagen.

- Stativ
Har hört mycket positivt om och använda sig av stativ och att det blir enklare och ta fina bilder.
 

KATEGORI » Foto | Kommentarer(5)|
Kommentarer
Postat av: minna

jodå, det är bara bra med mig med :)

vad gör du?

2010-01-20 @ 19:38:05
URL: http://minnalogsted.blogg.se/
Postat av: minna

okejokej, vad mysigt :)

ingenting speciellt, läser lite bloggar och så.

2010-01-20 @ 19:44:13
URL: http://minnalogsted.blogg.se/
Postat av: Johanna

Stativ e bra att ha om du ska ta nattbilder. Blir suddiga bilder om man har för lång slutartid... Funkar också bra om du ska fota med tex ett 70-300 eller ta Macrobilder... Jag köpte nyss ett Manfrotto XPRO B. Mkt nöjd!

2010-01-20 @ 20:41:08
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hejsan gumman. Fan jag kan inte äta något så nervös jag e. Har lyckats peta i mig två mackor ett glas oboy idag :( Suck. Vad kul med fotokurs det skulle jag med vilja gå på. Undra om det fins inne i stan? Kram

2010-01-20 @ 21:43:18
URL: http://sunlightsymphony.blogg.se/
Postat av: Samantha

Jag gillar din blogg, något mycket.

Hur gammal är du?



I allafall, många bra bilder och mycket snyggt skrivet.

2010-01-25 @ 01:25:06
URL: http://dinosaurien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0