Min gårdag

        Tid: 09:21:44 Datum: 2009-09-10

Varning: Långt inlägg

När jag nu ändå har tid på mig här hemma, då jag lyckades försova mig *grrr*, kan jag passa på att skriva om min gårdag.... som visade sig vara allt annat än bra.

I förrgår, dvs i tisdags, hade jag planerat min onsdag så bra.
Eftersom det inte blev något arbete med gruppen, vilket fortfarande irriterar mig en aning, så tänkte jag ägna dagen åt skolarbete ändå. Där finns böcker som ska läsas, anteckningar som ska renskrivas och kollas igenom, arbeten som man kan arbeta på o.s.v. Först skulle jag dock till Ikea för och inhandla ett skrivbord och en stol, så jag slipper sitta nere i soffan med alla böcker, block, dator o.s.v. utspridda.
Körde och hämtade pappa, körde till Ikea. Kom dit ca 30 min - 1 tim senare än vad jag hade skrivit in i min planering. Går in och hittar skrivbordet jag ska ha, finns inte i den färgen jag vill ha, så det får bli en annan färg som fanns hemma. Behöver dock hämta ut detta på lagret som ligger på Berga i Hbg.
Men först ska jag ha en stol också. Hittar platsen den ska finnas på och till min tur finns där 1 kvar och den tar självklart jag. :) Går och betalar, kör till Berga och hämtar skrivbordet, kör hem, bär in sakerna, sätter ihop stol och skrivbord. Och resultatet blev som på bilden nedan:

Bild: Jag, Nikon D60

Ser kanske inte ut som världens mest inspirerande plats att sitta och arbeta på, men det är betydligt bättre än nere i soffan med ett lågt soffbord. Det enda som kan behövas i min lilla hörna är lite gröna växter och kanske något kul på väggen / väggarna att titta på.
Dock vill jag inte göra för mycket, för meningen är att rummet jag sitter i ska bli ett barnrum så småningom... så jag vill inte göra för mycket just nu. Men växter ska helt klart in. :)

Efter att vi satt ihop sakerna och ställt de på plats, ska jag köra och lämna min pappa igen. Ska bara ha en adress först som jag har på datorn (hittar inte lappen jag skrivit ner den på) och startar därför datorn. Denna visar sig vara helt död. Lampan tänds förvisso, men den går inte igång och den går inte att stänga av.. utan nu sitter jag enbart och tittar på en helt svart skärm som vare sig vill starta eller stängas av. *suckar*
Får lite smått panik, men kör och lämnar pappa. Passar på att äta lite också, då jag helt glömt det faktum att man måste ha mat i magen. Efter att ha kommit på att jag varit borta för länge och därmed inte hunnit med ens hälften av vad jag skulle göra, kör jag hem, postar ett paket och ett brev.
Kör hem och upptäcker att det inte skett någon förändring med min dator. Får panik igen och försöker allt jag kommer på för att jag ska få igång den.... men ack så fel jag hade. Får inte igång den, ringer gråtandes till mamma som säger att jag ska köra och köpa en ny eftersom jag behöver en till skolan. Ringer B och berättar vad som hänt, kör in till HBg, till B.s jobb, pratar, kör till Siba, kör till OnOff, inhandlar en ny dator.
Nu till det mesta frustrerande på hela dagen:
Jag har försökt få igång min dator i flera tim, utan framgång. B tittar på den och gör något och datorj*välen går igång, utan några problem som helst!!!! Kan ni fatta hur jag reagerade? Här står jag och har precis köpt en ny dator för jag inte får igång min andra och så får han igång den. Vad är jag? Idiot på teknik? vet jag knappt hur en strömkabel ser ut, eller?
Frustrerad och med tårar i ögonen, kör jag hem, med den nya datorn bredvid mig i bilen. Ringer mamma och berättar vad som hänt och säger att vi funderar på att lämna tillbaka den nya, för vad ska vi med tre datorer till. Mamma tycker dock att vi ska behålla den nya, eftersom jag jaft problem med min andra nu ett tag. Virus, hänga upp sig m.m. Så nu är meningen att jag ska använda den nya enbart till skola och inget annat. Hur lätt tror ni det kommer att vara? :P

Bild: Jag, Nikon D60

KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0