Höja rösten

        Tid: 20:20:22 Datum: 2009-09-11

Köpte Aftonbladet idag med tillhörande Klick!
På framsidan av Klick finns en stor bild på Carolina Gynning med texten Svälte sig själv med piller
Jaha, det är väl inte direkt ovanligt att många kända personer tar något för att gå ner i vikt, tänker jag.
Läser artiklen om det hela lite längre in i tidningen och läser b la att Carolina avslöjat i sin nya bok, Ego woman, att hon tagit bantningspillret Reductil för att gå ner i vikt.
Carolina menar att hon aldrig gjort någon hemlighet av att hon vill vara smal och snygg, och det kan vi ju alla väl hålla med om? Hon gör ju alltid något med sitt utseende för att dra uppmärksamhet till sig, oavsett om den är bra eller dålig. Problemet är bara att Gynning, enligt mig, har en dubbelmoral. Förra året sade hon till Aftonbladet att det inte fanns några genvägar till bättre hälsa och gå ner i vikt, för att nu gå ut i samma tidning och erkänna att hon har fuskat och tagit Reductil för att gå ner i vikt. 

Det som är viktigt med Reductil är att det är ett receptbelagt preparat som inte skrivs ut till höger och vänster, utan det är faktiskt rätt svårt att få utskrivit. Gynning beställde sina på en utländsk nätsida.
Vad ska man säga? Vad ska man göra? Är hon verkligen så fruktansvärt korkad?

Dessutom menar Gynning att dessa tabletter borde bli receptfria utav den anledningen att personer med irriterande trivselkilo, som hon uttrycker det, kan använda Reductil i ett tidigt stadium och på så sätt stoppa det innan det gått för långt. Menar hon verkligen allvar?

Jag är ingen fejkad förebild, säger Carolina Gynning.
Herre gud nej, det är du verkligen inte. Är du ens en förebild? Iså fall en väldigt dålig sådan.
Jag vet att man som kändis inte valt att bli en förebild på det sättet, men man vet ju ändå om vad som kommer med ett kändisskap. Här går Carolina Gynning ut med att hon tagit Reductil och att hon köpt de via nätet. Hur tror hon att många ungdomar kommer till att reagera? Tror hon att de enbart kommer sitta hemma och säga att ja, det är ju hennes val. Tänker hon överhuvudtaget på personer med diverse ätstörningar? Hur fel kan inte det bli?

Jag vet inte ens vad jag ska skriva mer, så jag avslutar med att länka till Hanna Fridens inlägg om det hela.
Jag håller med henne fullt ut.

KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej skönt att någon annan ser faran i det här.. jag har fått så jäkla mycket skit pga mitt inlägg om det. helt sjukt vad det upprör folk när man säger att det var korkat av henne att uttala sig om det här på det sättet det är gjort.

2009-09-12 @ 19:45:47
URL: http://www.msthess.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0