1:a dagen

        Tid: 08:54:28 Datum: 2009-09-01

Idag är det dags för första skoldagen.
Känslorna är blandade. Samtidigt som jag tycker att det ska bli riktigt kul och få göra något som jag tycker är roligt, så tycker jag samtidigt att det ska bli jobbigt. Alla arbeten, alla tentor, alla grupparbeten, alla problem att lösa inom sin arbetsgrupp, långa dagar ibland o.s.v.

Men.... jag får tänka på det positiva.
Jag får min utbildning och när jag fått den behöver jag inte tänka mer på en utbildning, såvida jag inte vil vidareutbilda mig inom området. Men... det får bli den tiden och den sorgen. Just nu ska jag enbart fokusera på att ta mig igenom denna utbildningen, bli förksollärare och få komma ut på en arbetsplats. :) Det är det jag längtar efter.

Någon mer som kanske drar igång skolan på riktigt idag?
Kanske någon som till och med börjar på Malmö Högskola, lärarutbildningen, precis som jag idag? :P

Nej, nu blir det en dusch och sedan lite frukost.



Någon som har lite tips så här inför första dagen, man känner ingen och känner inte till bygganderna o.s.v.

KATEGORI » Skola / utbildning | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0