Nu är det igång

        Tid: 07:50:10 Datum: 2009-10-23

 

Bilder: Jag, Nikon D60, 18-55mm objektiv

Bild 1) Vårt kök där det ska rivas. Det stora vita är vår varmvattenberedare.
Bild 2) En del av fuktskadan under huset, under golvet i köket.
Bild 3) Vår "vattencentral". Var där ute vi upptäckte att det läckte och det har gjort så ett tag som ni ser.

Just som jag sitter och skriver detta vid köksbordet, är här en rörmockare och håller på med vår varmvattenberedare. Han håller på och tömma den. Väntar på att snickare också ska dyka upp nu på morgonen, när som helst, och börja riva upp en del av vårt golv och sådant i köket.
Det är skönt att det kommit igång, men jag sitter ändå med ångest och illamående just nu. Tycker det är jobbigt hela denna situationen... men så är det och ha hus och det vet jag så det behöver ingen påpeka för mig.... men det kan ändå vara jobbigt. Men,men.... Det är bara att andas och ta det som det är och tänka på att det blir bra igen så fort det är klart. :P Förvisso blir de inte klara idag.... det har jag åtminstone väldigt svårt och tänka mig ialla fall... så det kommer ju se ut som ett bombnedslag hela helgen..... men det får man ju leva med.

Hade tänkt att jag skulle ta bilder, men det är ju lite svårt när rörmockaren ligger på golvet. :P
Så bilder får det bli när jag kommer hem i eftermiddag..eller ikväll. Vet inte riktigt när jag är hemma. Beror på om läraren är snäll och låter mig köra hem så fort vi redovisat och sedan sett den redovisningen vi ska ge respons på.... är han inte så snäll.... slutar jag inte förrän 17.00 och är inte hemma förrän vid 18.00.
Men vi håller tummarna för det första alternativet. Får helt enkelt förklara för honom hur det ligger till där hemma och att jag måste hem.

Jaja... nu har jag väl svammlat tillräckligt... utan bild också dessutom... så jag slänger in några bilder på hur skadan ser ut överst i inlägget. :)

KATEGORI » Hus / Hem / Inredning | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: sarah

Hej gumman. Skönt att det äntligen börjat på köket :) När kommer ni i morgon?? Ska vi säga kl 14? Kram

2009-10-23 @ 12:53:32
URL: http://sunlightsymphony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0