Trevlig valborg :)

        Tid: 10:01:18 Datum: 2009-05-01
1:e maj idag och jag har lite svårt för att förstå att vi redan är inne i månad fem av år 2009. Jag tycker tiden går lite för fort ibland. Men,men.....

Igår var det Valborg och vi spenderade kvällen inne i La. Trist nog var det eldningsförbud, så det blev inget majbål-tittande. Vi var hos Monica, Jonas och lille Theo och åt fondue (stavning?). Det var 2:a gången för mig och 1:a gången för Benny. Gott var det även om jag inte är så förtjust i kött. Det blev också konstaterat att jag och Benny har väldigt känsliga smaklökar då vi reagerade på chilin i buljongen eller vad man ska säga. :) hahahahah
Jag antar att jag och Benny får börja krydda maten mer här hemma eller något. :)
Efterrätten som Monica bjöd på var ju hur god som helst. :) Chokladglass, gräddfil, hallon, bjönrbär, marsmallows och chokladsås tror jag. Gott var det ialla fall och det receptet ska jag nog be Monica om. Jag som älskar gräddfil tycker ju att det är en perfekt efterrätt.... om man tar bort marsmallowsen ifrån min då. *rodnar lite*
Ialla fall... tack för en trevlig kväll Monica och Jonas: :) Jag vet redan vad det blir nästa gång det är vår tur att bjuda. :) Något som både jag och Monica är galna i tror jag.... TACOS!!!! 

Idag ska dagen spenderas tillsammans med sambon och lite shopping. 
I eftermiddag ska vi hem till hans farmor en runda och fira henne, men vad som händer ikväll vet jag inte. Kanske hyr en film eller något då våra tv-kanaler tydligen bestämt sig för att strejka här hemma. Jag måste få tummen ur näsan (finare uttryckt) och ringa till Viasat för och beställa tv hos dem. 

Nej, nu ska jag se om jag kan hitta något att ha på mig idag.
Inte det lättaste med den lilla garderoben jag äger och då menar jag faktiskt lilla garderoben. 

 
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0