Kan nog glömma Sims 3

        Tid: 07:18:21 Datum: 2009-06-10

Var precis inne på bloggen Thingsyouremember och hon tipsade om en sida där man kunde testa ifall ens dator klarar av det nya Sims 3-spelet. Tyvärr gjorde inte min dator det och jag tycker att det är konstigt då den är max 2 år gammal.
Hur kan man lansera ett spel som inte ens 1-2 år gamla datorer klarar av?
Hade de tänkt att man skulle köpa en ny dator samtidigt som man köper spelet?

Jag tror att det kommer bli mycket negativt för detta spelet på grund av detta, att relativt nya datorer inte klarar av spelet.
Många vill ju ha Sims 3, som b la jag, men som inte är speciellt intresserade av att köpa en ny dator enbart på grund av det.

Kan man uppgradera sin dator på något sätt så att man kanske kan spela spelet ändå?
Eller det är bara att inse att Sims 3 inte kommer att hamna i mina ägor??

KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(2)|
Kommentarer
Postat av: patricia

hej,du kan uppgradera din dator med det du behöver,ett nytt spel innebär inte en ny dator.vad är det som din dator inte klarar av?

2009-06-10 @ 09:41:32
Postat av: Stisse

Hej!

Tråkigt att inte kunna köra spelet.

Egentligen så är spelet inte så jättekrävande om man jämför med Crysis, Grid eller liknande.

Tyvärr så går utvecklingen på hårdvara fort och man får uppgradera varje år för att hänga med.

I ditt fall kan det vara att ditt grafikkort inte stöder ShaderPixel 2.0 vilket Sims 3 kräver.

Vilken hårdvara har du? Processor, minne och grafikkort? Vilket OS kör du (Xp? Vista?)?

En liten uppgradering kan hjälpa.

Tyvärr så finns det dem som byter hela burken för att kunna lira nya spel vilket ej är nödvändigt.

2009-06-12 @ 18:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0