Receptsamling

        Tid: 13:28:36 Datum: 2009-07-15
Jag sitter och funderar över vad man kan göra med sin receptsamling.
Hur man kan göra den snyggare.

Jag har för tillfället mina recept i en vanlig, svart pärm och det känns rätt trist.
Det är inte alls inspirerande att plocka fram pärmen och leta efter recept,
så jag försöker lisat ut
 vad man kan göra för att det ska bli mer inspirerande att sitta och bläddra bland sina recept.

Tänker lite på scrapbooking.
Där kan man ju få riktigt fina pärmar, böcker och liknande. :)
Dessutom kan man ju sätta sin egen prägel på det och det är roligare att låta sin
receptsamling stå
framme och låta andra ta del av den när de t ex kommer och hälsar på.
En annan tanke är att man kan göra kort, som man sedan laminerar för att de ska hålla bättre
 och sedan ställa ner i en fin låda.

Hur har ni er receptsamling?
Hur ser er receptsamling ut?
Har ni den framme eller den står undangömd?



Bild: Nikon D60
KATEGORI » Bak & mat | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0