Skillnad?

        Tid: 15:46:15 Datum: 2009-08-28

Bild: Jag, Nikon D60

Läste idag i Kvällsposten om Malin "Mogi" Richardson, en känd bloggerska.
I artiklen kan man läsa om Mogis videoinlägg. I ett utav hennes videonlägg förklarar hon tydligen vad hennes egenkomponerande ord betyder, t ex "pördigt" som betyder att något är förfinat och "schnerty" som betyder att något är förträffligt. Ursäkta mig, men vad är det för ord? Vad är det för fel på vårt svenska språk?
Mogi menar att hon tycker att svenskan är lite begränsad. På vilket sätt, undrar jag. På vilket sätt är svenskan begränsad? Och om nu svenskan är begränsad, varför måste man komma på såna dumma ord? Är det meningen att dessa ord endast ska användas i bloggvärlden eller vill hon ha in de i det svenska språket? Kan ni tänka er om man använde dessa ord på en arbetsintervju?
I artiklen får hon också frågan om varför hennes blogg har blivit så populär och hon svarar att det beror bland annat på att hon shoppar så mycket. Hon menar att hon tror att folk går in på hennes blogg för att få inspiration och drömma sig bort, fantisera om plagg som man inte har råd att köpa. Hon menar också att man måste skriva om något som inte redan finns i bloggvärlden. Min fråga är då: Vad skiljer hennes blogg ifrån Kissie, Blondinbella, Kenza? De shoppar också och lägger stora summor pengar på kläder, skor o.s.v. som många andra inte har råd med. Vad är skillnaden? Hon skriver ju precis som Kissie, Blondinbella och alla de andra stora och kända bloggarna.

Tacka vet jag de bloggar där personerna verkligen vågar vara sig själv.
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0