Svettningar och illamående

        Tid: 09:34:10 Datum: 2008-09-24
Sitter här framför datorn, ca 30 min innan jag börjar jobba, och mår illa och svettas som en gris.
Är jag sjuk eller är det min ångest* som spökar? Känner efter lite och känner att magen inte heller riktigt är i balans... men det kan ju ändå vara ångesten som spökar då jag reagerar väldigt fysiskt på min ångest. Jag mår illa, svettas, blir yr, magen börjar krångla m.m..... men det kan ju också vara så att det är som jag håller på att bli sjuk.
Det är så svårt när man har sådan ångest som jag, för man vet liksom aldrig riktigt vad det är som är på gång. Är man sjuk eller är en ångestattack på gång? Denna gången känns det dock som om jag håller på att bli sjuk för jag har ont i huvudet, är tung i huvudet och en aningen täppt i näsan också.

* = Ångest är ett sinnestillstånd som karaktäriseras av rädsla eller oro, som ger kroppsliga uttryck. Detta kan vara en upplevd känsla av spänning eller tryck mot bröstkorgen, onormala hjärtslag, smärta i bröstet eller andfåddhet. I vissa fall beror ångesten på förändringar i hjärnan. I andra fall hör den ihop med andra medicinska problem eller psykisk sjukdom. Bland de yttre kroppsliga tecknen på ångest finns blekare hy, svettning, darrning och vidgning av pupillerna. Den känslomässiga komponenten består av rädsla eller panik, illamående och frusenhet.

Beskrivningen ovan av ångest är hämtad från Wikipedia.
KATEGORI » Personligt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0