Onsdag = lill-lördag

        Tid: 08:32:10 Datum: 2008-09-24
Vad betyder egentligen lill-lördag och varför är just onsdag lill-lördag?
Jag har ingen aning.

Onsdag idag vilket betyder en LÅNG dag för min del och jag måste vara ärlig och skriva att jag inte känner för det då näsan är täppt och det känns som om huvudet är en vattenmelon. Men,men... jag får väl trycka i mig panodil, treo och nässpray och hoppas på att det gör att jag klarar mig igenom denna dag.
Önskar att det var torsdag idag så man kunde få bege sig till gymmet, men näpp... tyvärr är det bara onsdag. Imorgon ska vi nämligen köra igång med ett nytt träningsprogram och det ser jag väldigt mycket fram emot. I det nya programmet ingår t ex övningar som hantelpress lutande bänk, hantelsväng rak bänk, sidolyft med hantlar, press i smith-maskin o.s.v. Jag har ingen aning om hälften av dessa övningar, men det är ju det intruktörer är till för. :-P
Funderar på om jag ska ta med kameran till gymmet någon dag och ta kort på dessa nya övningar och lägga upp här i bloggen. Kan ju ta kort på min bror när han genomför dem. :)
Vill ha torsdag idag så jag kan få bege mig till gymmet.

Jag har varit slarvig... både igår och idag. Jag hade skrevet upp i min almenacka att jag skulle ut på en promenad på morgonen på minst 20 min igår och idag... men jag har inte kommit ut en enda dag och nu sitter jag här med dåligt samvete och irritation på mig själv. Jag måste bli med hård mot mig själv eller vad man ska kalla det. Om jag bara myglar undan så syns ju inga resultat vare sig på vågen, måttbandet eller på kroppen. Måste bli bättre och mer bestämd.
Nej, nu måste jag klä mig och bege mig ut på en liten promenad med Fatika.
Hörs kanske i kväll när jag kommer hem någon gång efter halv åtta.
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: Mamsen

Onsdagen kallas så eftersom den ligger mitt i vardagsveckan alltså räknar man inte lördag och söndag

2008-10-02 @ 19:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0