Det svåra med livet

        Tid: 07:48:12 Datum: 2008-09-23
Sitter här som vanligt med datorn i knäet och funderar över livet.
Är meningen med livet att man ska jobba så mycket som möjligt och njuta av livet så lite som möjligt?
Man är ju tvingad att jobba, såvida man inte har det riktigt bra ställt, för att överleva i samhället.
Det är pengar som räknas och det är livet går ut på.. att tjäna ihop så mycket pengar som möjligt så man kan betala sina räkningar och överleva.
Jag tycker att detta är fel... att livet ska gå ut på att jobba så mycket som möjligt för att få ihop så mycket pengar så att man klarar sig ännu en månad.
Du jobbar halva dagarna alltid och andra halvan av dagen ska du sedan hinna med mycket på.
Du ska hinna vara social med dina vänner, med din respektive, med din familj, du kanske tränar och då ska det hinnas med o.s.v. Jag vill ha ett liv där inte jobb tar upp större delen av livet.
Jag vill njuta av livet.
Jag vill inte sitta där när jag är 85 år och tänker tillbaka på mitt liv och inser att större delen av det gått åt till att jobba.

Nä, nu måste jag klä på mig och gå ut med Fatika... sedan är det dags för jobb. *suckar*
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0