.... Luften gick ur mig....

        Tid: 13:30:11 Datum: 2008-10-12
Ställde mig på vågen för kanske ca 10-15 min sedan och resultatet som visades i den lilla displayen gjorde att luften gick ur mig för en kort stund. Siffrorna som stod där var tre stycken.. i följd.. ingen prick emellan eller något.... utan de var tre stycken i följd. Jag blev knäckt inombords och det första jag tänkte på var att äta något.... tröstäta för att tycka synd om mig själv att vågen visade tre siffror i följd. Men det är inte synd om mig för jag har ju själv ätit mig upp till denna vikten igen. I somras var jag nere på 93 kg, från att ha vägt tresiffrigt, lyckades jag alltså gå ner 7 kg... som jag då ätit mig upp till igen. Varför? Ja, det är en bra fråga. När jag lyckades gå ner ifrån tresiffrigt, så lovade jag mig själv att aldrig någonsin mer väga tresiffrigt igen.... men det löftet lyckades jag inte hålla. Jag känner mig misslyckad och värdelös. Fet och äcklig. Hur kan jag låta det gå så långt med min vikt? Jag vet ju vad den gör med mig och jag vet ju hur den förändrar mig. Nu är jag samma person som tidigare, sur och alltid irriterad. Ingenting är roligt och allt känns skit och meningslöst. När jag var nere på 93 kg kände jag mig åtminstone som en värdefull person, en person som kunde tycka att livet var roligt och att det var kul och göra saker....Men den personen finns inte just nu.

Tröstäta... hur slutar man? Intalar man sig själv bara att sluta äta? Nej, det gör man inte för det har jag testat och det hjälper inte. Jag har insett nu att jag verkligen behöver professionell hjälp med detta, men var får man den? Var får man den hjälpen någonstans? Vänder man sig till sin husläkare man har på vårdcentralen eller vänder man sig till ett sjukhus? Något måste göras och det måste göras nu, för just nu balanserar jag bara precis på ytan.


KATEGORI »  | Kommentarer(2)|
Kommentarer
Postat av: patricia

Jag förstår precis hur du känner dig,man känner sig tom inombords och man känner sig helt deppig.för att detta ska gå bort så tar man till sig mat.

Vad jag själv funderat på så skulle man anlitat du är vad du äter eller iaf fått lite kostråd och hjälp på traven.

Jag hoppas du kommer i bättre form,själv så får man nog börja röra på sig lite,men något i hjärnan säger att man inte orkar.får kanske ta och putsa upp cykeln som står i garaget,och ge sig ut på en cykeltur i det fina höstväder vi har fått.nåndag kanske det inträffar.

kram

2008-10-12 @ 13:42:40
Postat av: Anna

Hejsan Petra!!

Jag väger oxå runt 100 men försöker tänka positivt,det är bara mer att älska. Men jag håller med det är inget roligt att väga så mycket, man hittar aldrig någras snygga kläder och folk kollar snett på en. Prova viktväktarna de är faktiskt bra, annars ta kontakt med din vårdcentral om de har en viktminsknings grupp, annars utnyttja din hund och ut och gå, långa promenader. Jag vet vilet helvete det är att gå ner, tro mig... Kram Anna

2008-10-12 @ 20:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0