Livets alla håll och vägar

        Tid: 07:15:21 Datum: 2008-10-28
Ibland känns livet väldigt jobbigt.
Alla dessa håll och vägar som man kan välja. Tänk om man väljer fel och hamnar någonstans där man inte alls mår bra? Ska man bara vända om och gå tillbaka och hoppas att det löser sig eller ska man välja en annan väg när man står där och inte alls mår bra?
Jag har valt fel i mitt liv och jag är "bara" 24 år. Jag har försökt flera gånger att vända om, men det har bara blivit värre då. Jag har lärt mig att man kan inte bara vända om, för det man varit med om finns kvar och problemen man inte löst finns kvar. Min ork har många gånger gått på riktig sparlåga och det har varit kämpigt. Jag har dock på något sätt alltid hittat tillbaka, till en väg som känns ok, men detta för att alltför snart trilla in på fel väg igen.

Att inte orka och att känna sig utan kraft och energi är ingen bra känsla, men vad jag tycker är jobbigast och svårast det är att fortsätta livet och låtsas om som om allting är bra. Som om man lever ett bra liv och ingenting är fel, medan man invändigt lever i ett ständigt kaos och det känns som om man ska falla ihop precis när som. Alltför ofta känner jag känslan av att jag vill försvinna, att jag inte orkar mer, att jag inte orkar låtsas längre.

Jag kan fortsätta detta inlägg i all evighet.... men just nu känns det jobbigt och tungt.


KATEGORI » Personligt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0