Nya tag tas imorgon

        Tid: 21:22:48 Datum: 2008-11-19
Var hos distriktsköterskan idag och pratade om veckan som varit sedan jag var där sist och så tog vi en vikt och det visade sig att jag gått upp 0,7 kg på en vecka. Jag hade räknat med det då jag ätit väldigt dåligt i en vecka, mycket mat och mycket onyttigt, men det tog ändå hårt och jag tappa modet och motivationen lite. :( Men... det är mänskligt att fela och någon gång trillar man dit, det är bara att inse att det är så. Man får helt enkelt resa sig igen och borsta av sig och ta nya, friska tag och se framåt istället för bakåt. Se positivt istället för negativt. Istället för och tänka på att jag gått upp 0,7 kg så tänker jag att jag ska ha gått ner 1 kg till nästa gång jag ska dit, vilket är på torsdag nästa vecka. För att jag ska klara av det där kilot så måste jag vara hårdare, jag måste lägga i en högre växel. Jag har dessutom 4,2 kg att tappa tills den 10:e dec vilket är ca 3 veckor till... NEJ!!! Nu ska jag inte börja tänka negativt och känna att det inte kommer till att gå, för det ska gå och det kommer att gå.
Högre växel, mer målmedveten och mer bestämdhet är det som gäller från och med imorgon.
Jag ska visa alla att det går, att inget är omöjligt.

Tror ni att jag klarar det?
Ja ? Nej? Varför? Varför inte?


KATEGORI »  | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0